Sezona 2010

Licomělice 15.5. 2010:

3. místo (dělené - stejný počet kol), oficiálně 4. místo po hodu pneumatikou

První závod sezony 2010 a první srovnání "naladěných" strojů přes zimu. Počasí v týdnu nepřálo a terén značně promáčilo, ale v den závodu se umoudřilo a nepršelo. Mé cíle byly "dojet". Motorka jezdila jen díky panu Kocourkovi a o naladění nešlo ani mluvit - směs neskutečně bohatá a předstih X,XXmm. Do závodu jsme ale s Jardou odstartovali. První hodinu se všichni potýkali s blátem v lese, které ale postupem času ubývalo a nakonec byl terén vcelku schůdný. Okruh byl hezký se všemy typy povrchů. Závod byl vypsán na 5 hodin, což dokonale prověří výdrž strojů. Náš stroj bez jakéhokoliv problému obstál a závod jsme zdárně dokončili. Po sečtení kol jsme se dělili s posádkou č. 9 o 3. místo, což je vynikající výsledek s ohledem na přípravu v předcházejících dnech. Bohužel o konečném pořadí nerozhodovalo jako vždy pořadí v posledním kole, ale hod pneumatikou. Nikoliv souboj strojů, ale silných paží a více pokusů. Hod pneumatikou jsme s jedním možným pokusem prohráli a oficiálně jsme byli zařazeni na 4. místo. Co víc si však přát.

Bohužel dobrý dojem závodu z mého pohledu dosti kazila bezpečnost a ohleduplnost závodníků. Provádět opravy uprostřed trati nebo zůstat na místě havárie, kde je pravděpodobnost, že tam skončí někdo jiný, je opravdu nebezpené. A občas je dobré mít i oči "vzadu".

Fotky ze závodu by Peppé:

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Fichtl_cup_Licomelice_15.5.2010/

 

Přelouč 19.6. 2010

8. místo

Do Přelouče jsem se moc těšil. Perfektní organizace (traťoví komisaři s praporky na nebezpečných úsecích), perfektní zázemi a výborně připravená trať. Sucho v průběhu týdnu však vysušilo šotolinu natolik, že se na jejím povrchu  vytvořila velmi kluzká vrstva prachu. O množství pádů kvůli ztrátě adheze předního kola pak nebyla nouze (já 1, Jarda 4). S (ne)šťastným číslem 13 jsme se postavili na start 4-hodinového maratonu. Velmi zvědav jsem byl na motor a jeho nové komponenty. Rychlá převodovka umožňovala udržovat motor mimo jeho mrtvou oblast a dynamika stroje byla pro mě nevídaná. Na lehký primární převod si však stěžovala spojka, která ani po zahřátí nepřestala stále více prokluzovat. Prokluz byl ze začátku velmi příznivý, protože nahrazoval spojkování, avšak postupně se zvětšoval natolik, až spojka přestala přenášet maximální výkon motoru.  Navíc přišlo nepříjemné cca 20min zdržení v podobě problémů s převodovkou. Jednička začala klást při zátěži obrovský odpor a nebylo možné ji využívat. Po kontrole řadícího mechanismu a oleje však nebyla nalezena příčina, protože dvojka a trojka fungovaly bez problémů. Rozhodli jsme se v závodě pokračovat na zbylé převodové stupně, což dále zvětšovalo naší ztrátu. Odříkání jedničky však netrvalo až do konce závodu a opět jsme ji začali postupně využívat. Tentokrát však už bez problémů což otázku příčiny ještě více komplikuje. 

Závod jsme dokončili na 8. místě se ztrátou 11 kol na vítěze (76 resp. 87 kol), která se vzhledem ke zdržení nejeví nijak hrozivě. Celkově převládá spokojenost, protože motor ukázal potenciál, se kterým byl nad míru spokojen i Jarda. Navíc stroj jako celek fungoval naprosto perfektně i na takto náročné trati, takže i konstruktér byl spokojen. Nový airbox se velmi osvědčil a mile nás překvapil nevídaným snížením spotřeby motoru.

     

       

Videa ze závodu by Peppé:

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Filmecky_z_Fichtl_Cup_Prelouc_19.6.2010/

Foto ze závodů by Peppé:

 
 
Svinčany 31.8. 2010:
 
Dlouho jsem zvažoval účast, protože motor trochu zlobil. Nakonec jsme se s Jardou postavili na start avšak to jsme netušili, že si moc nezajezdíme (já vůbec). Falešný vzduch, chudá směs, rozpuštěný píst a konec. Přitom přes moji nespokojenost motor dokud jezdil, tak vykazoval dobrou kondici. Po startu z 31. místa byl Jarda po průjezdu 1. kolem na 4. místě. Bohužel od té doby se stav zhoršoval. Závod byl i z pohledu diváka dosti nebezpečný (neuzavřená trať a časté návštěvy vetřelců na trati), takže náš předčasný konec ukončil obavy mnohých o naši bezpečnost.
 
Foto a video ze závodů by Peppé:
 
 
Břehy 7.8. 2010
 
14. místo
 
Minulý rok byl zařazen do Stadion cupu závod fichtlů, který měl velký úspěch, takže letos by to bez nich prostě nešlo! Na závod jsem se těšil víc než na kterýkoliv jiný, protože se jedná o nejlépe organizovaný závod, je na něm spousta kamarádů a atmosféra je nepřekonatelná. Večer je pak samozřejmě kulturní program. Letos hodně zamíchalo karty počasí, protože v týdnu pršelo a o víkendu tomu nebylo jinak. Trať se tak stala atraktivnější pro účastníky sedlající terénní stroje, kteří vycítili svoji šanci. Trať byla terénní natolik, že musela být upravena - zkrácena, aby do cíle dojeli nejen terénní stroje. Vhodné obutí bylo tedy drapák, nikoliv slick jako minulý rok.
Závod byl rozdělen na 2 rozjížďky a finále. Já jsem startoval ve 2. rozjížďce, kterou jsem dokončil na 7. místě a postoupil tak do finále. Výhoda terénního podvozku a jiného obutí byla v blátivých pasážích obrovská. Ztrátu z rovinek jsem v terénu smazal a ve finále jsem díky tomu pár zatáček před cílem postoupil o 2 místa. Celkově jsem se umístil na 14. místě, což je pro mě velký úspěch (minulý rok 19. místo) a po závodě jsem byl jako jeden z mála spokojený. 
Jako důkaz obrovského vlivu počasí je 3. místo Jaroslava Andrleho - zástupce terénních strojů. Gratulace.
 
     
 
 
Foto ze závodů by Peppé:
 
 
Video ze závodů by Peppé:
 
 
Do party nás i přes prvotní protesty kvůli mému obutí vzali kluci silničáři, se kterými jsme pak zapařili oba večery. Přestože mají hladké gumy, tak je s nimi legrace a budu se těšit až si s nimi zas zazávodím a večer pujdem na pivo to probrat. Škoda jen, že takováto skvělá parta lidí z VŠ není i na ostatních Fichtl cupech.
 
 
Práchovice 4.9. 2010
 
4. místo
 
Závod v Práchovicích patří mezi mé oblíbené kvůli krásnému prostředí a pohodové, avšak technické trati. Po dlouhé době motorka opět fungovala, takže jsem se těšil, že si pořádně zajezdíme. Po doladění směsi a převodu jsme se postavili na start a Jarda rozjel závod. Bohužel vrchní konstruktér opět kazil průměrnou rychlost svojí až příliš opatrnou jízdou (už neví na co by se vymlouval, protože neumí jezdit), a tak Jarda musel svým umem dohánět mnou ztracený čas. Motorka ale fungovala výborně a podávala solidní výkon, se kterým jsem byl konečně po dlouhé době spokojen. Závod se vyvíjel dobře a v týmu panovala pohoda. Po 4 hodinách jsme se dočkali bez jakéhokoliv problému cíle a ve výsledku obsadili parádní 4. místo.
 
      
Foto by Ajke
 
Přes počáteční problémy, které nás už nějaký ten pátek pronásledují a díky panu Kocourkovi jsme si zas zazávodili a bramborová medaile je pro nás úspěch, protože prosadit se v konkurenci jezdců odchovaných na motokrosové trati, je už docela obtížné.
 
Díky samozřejmě patří Jardovi a Ruldovi, za krásný závod, na který se všichni zas budem těšit. 
 
Foto by Ajke:
 
 
Jedousov 25.9. 2010
 
     
Foto by Ajke
 
Poslední a nejtěžší závod sezony na 5 hodin nadešel. Tvrdá a hodně hrbolatá trať prověřila výdrž strojů a jezdců. Místy technická trať avšak s dlouhými rovinkami navíc stěžovala otázku převodu. Do závodu jsem zvolil těžší převod, protože jsem věřil, že trať se ještě více ujezdí a pístní kroužek se řádně zajede. Po vyřešení natryskování jsem byl spokojen, což potvrdilo 3. místo Jardy po průjezdu 1. kola. Závod se ze začátku vyvíjel dobře a na 3. místě jsme získali náskok. Idylku zkomplikoval prasknutý záchyt reakce a namotané táhlo brzdy. Náhradní záchyt reakce jsem však neměl, avšak kluci Tomanovi nám zachránili závod a dali nám pořádný ocelový záchyt reakce z pařízka, za což jim moc děkujem. Oprava proběhla rychle avšak zadní brzda ztratila na účinnosti, takže jsme se po zbytek závodu museli spoléhat na přední brzdu. Motorka však fungovala perfektně, sázka na převod vyšla a kroužek se "zajel". Téměř 9000 ot/min a >70 km/h na rovince v terénu s cestovní úpravou... V tempu jsme nepolevili a Jarda svým umem dojížděl soupeře. 5 hodin je opravdu dlouhá doba a až na zmíněný problém se nám potíže vyhýbali a motorka nezklamala. Naopak velká smůla potkala Kocourkovce a to v podobě problémů s převodovkou a odstoupení z 1. místa. To nás ve výsledku posunulo na bednu a 3. místo v kategorii speciál je nám odměnou za celou sezonu a za bramborové medaile, které na nás v sezoně už 2x zbyly.
 
Foto by Ajke:
 
Foto by maky0:
 
TOPlist