Sezona 2011

Stadion Cup a Fichtl Cup Břehy 13.8. 2011

Břehy... Myslím, že není co dodat, protože akce takovýchto rozměrů je v republice jediná. Moc jsem se těšil, a proto jsme do Břehů vyrazili už v pátek navečer, abychom s klukama všechno probrali a pokecali. Už v pátek se rýsovala jedna akce, která bohužel skončila fiaskem... "Dá si někdo hořčici?" ...aneb heslo pro zahájení akce "Plešatej". Na Davida jsme si řádně počkali a nevyplašili ho. Teprve až když byl "v bezpečí", tak jsme se na něj vrhli. Ten největší a nejhnusnější dred se brzy ocitnul mezi rozevřenými nůžkami křováka, ale po několika nepublikovatelných osloveních a výhružkách křovák VYMĚKNUL a dred ze sevření nůžek vysvobodil se slovy, že to neudělá. Do smrti smrťoucí to budu křovákovi vyčítat, protože jiná příležitost už s takovýmto překvapením nebude.

     

Po opadnutí bojové nálady jsme pak hodili pár klobás na grill a u piva pokračovali ve vědeckém rozebírání 2T motoru.

V sobotu, v den závodů, se motory rozeřvaly už hodně brzy a to již v 7 hodin. Pro někoho budíček, pro někoho ještě hodně práce. Po registraci závodníků následovalo rozlosování jezdců do rozjížděk. Já jsem byl zařazen do druhé rozjížďky, ve které bylo 17 jezdců a 11 z nich postupovalo do finále. S papírově outsiderovým motorem jsem se začal obávat o postup. Start ve stylu: "Kde jste všichni?", protože nejsem zvyklý motorku rozebíhat. Na rovince pak trápení s vyskakující trojkou, takže mé obavy se stupňovaly. Motor se však dostatečně zahřál, takže na následující rovince už trojka přestala vyskakovat. V "terénní" pasáži byl motor už vpořádku, takže během 1. kola jsem předjel 3 jezdce a v dalších kolech se také dařilo. Do finále jsem postupoval ze 7. místa i s nefunkční zadní brzdou (osmekaný tisícihran) takže spokojenost.

 

Ve finále jsem si nedělal iluze na TOP 10. Na startu mi opět všichni zmizeli a na rovince nezbylo moc lidí, kterých bych se chytnul do pytle.  Ve skupince 3 strojů (2x enduro, 1x silnice) jsme si ale hezky zazávodili a celkové 16. místo je pro mě uspokojivé. Na příště ale musím hodně zrychlit, takže přes zimu určitě bude co dělat :-)

     

Fichtl Cup ve Břehách vyhrál Petr Adamec s velikým náskokem, druhý dojel Pavel Kebl a jako třetí skončil Jaroslav Pažout.

Hlavní program - Stadion Cup vyhrál s obrovským náskokem Jindřich Ulčák, který však byl diskvalifikován za povolenou/zakázanou hadičku na karburátoru. Oficiálním vítězem se tedy stal Michal Sokol, druhý byl Zdeněk Sokol a třetí Aleš Nešetřil.

Pro zajímavost, až na třetí pokus se podařilo nejlepšímu Pionýrovi/Mustangovi/Pařezovi porazit nejrychlejšího Stadiona, což svědčí o neuvěřitelné rychlosti stroje Jindřicha Ulčáka.

Další fotky by Peppé:
http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Stadion_Cup_a_Fichtl_Cup_Brehy_2011/

 

 

30.7. 2011 - Fichtl Cup Svinčany:

Tak konečně první závod sezony. Na start jsme se postavili s hotovým avšak neodzkoušeným strojem. Naštěstí žádné překvapení se nekonalo a tak jsme v nezvyklé pohodě závodili. Ostré tempo na mém stroji jsem si vyzkoušel vlastně až při závodě a byl jsem mile překvapen. Konečně jsem totiž nastavil motor podle nejlepšího nastavení z brzdy (proč jsem to už neudělal dřív?), takže ať už by byl náš výsledek jakýkoliv, já jsem byl spokojen. Perfektní spodek a otáčky přes 9000 ot/min. Fungoval též nový airbox. Tryska 95 (stejskyho laboratorní nastavení HT92), perfektní reakce motoru a minimální spotřeba (8 litrů za 5 hodin a cca 220 km). Moji spokojenost navíc podtrhovala perfektní trať. Bezpečné široké cesty, zajímavé úseky a hlavně rovinky, kde byla příležitost ukázat kdo má co v motoru, takže pro mě jediné místo, kde jsem předjížděl (v zatáčkách mě totiž všichni předjíždějí). Neustálý déšť trochu kazil dojem z výborného závodu, protože z trati se stávalo kluziště, takže Jarda se musel o to víc snažit, abychom zpět získali pozice, o které jsem vždy přišel. Jako vždy jsme se potýkali s nějakými drobnostmi - vyskakující trojka a zničené fajfky, díky kterým jsme hodně stáli. Konstruktér musí na tom do příště zapracovat. Závod utekl jako voda a my se dočkali cíle. Z mé strany maximální spokojenost hlavně kvůli fungování stroje a výborné trati. Celkové 6. místo ve speciálech s velikánskou konkurencí papírově mnohem silnějších strojů (70 ccm, 5Q, stejskyho kompletní sady, atd.) nám udělalo za celým dnem hezkou tečku. Už teď se těším na příští ročník :-)

Foto by Peppé:

     

     

     

Další fotky a videa zde:
http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Fichtl_cup_Svincany_30.7.2011/

TOPlist