Sezona 2013

Exhibiční závod mopedů a Fichtlů na Zlaté přilbě - 29.9. 2013

Jako každý rok se díky panu Ladislavu Šandovi konal exhibiční závod Stadionů a Fichtlů při příležitosti Zlaté přilby, kdy každý, kdo měl jeden z těchto strojů, měl možnost se svézt na Svítkovském plochodrážním oválu a vyzkoušet si, jaké to vlastně je jet 8 levých zatáček na šotolině.

Jelikož jsem se v sezoně dal přednost silničnímu stroji, tak enduro bylo tak trochu zanedbané. I když jen 8 levých zatáček byla výzva, takže jsem připravil enduro a hurá do Svítkova. Slunečné počasí nám přálo, takže vše vypadalo velmi slibně. Moje přípravy endura se protáhly až do ranních hodin, kdy jsem pouze věděl, že to dává jiskru. Stroj se na místě podřilo oživit, avšak hliník na svíčce nevěstil nic dobrého, přestože jsem měl natryskováno, aby to bylo bohaté. Vyšroubovaný šroub vzdušníku, který mám běžně dotažený mi to celé rozházel. Po dotažení a zvětšení trysky už se vše chovalo tak, jak mělo a motor v maximálních otáčkách vesele prskal.

Když na nás přišla řada, tak jsme vyrazili plní nadšení na ovál. Zjištění, že to je řádně zakropené a že to klouže, bylo pro mě nemilé, protože jsem na enduru nejel celou sezonu. Po odstarování všichni zapomněli, že máme jezdit opatrně a  tahali za to. Já jsem trochu nestíhal, ale naštěstí po pár kolech to začalo být lepší a poslední dvě rozjížďky se mi podařilo vyhrát. Možnost zazávodit si na oválu jsme si parádně užili a po zkušenosti jsme museli uznat, že lochá dráha fakt není žádná pr...., přestože je to jen 8 zatáček smiley

Po nás a po bugynách pak nastoupili velké motorky, které jsme si užli až do velkého finále za umělého osvětlení a které uzavřeli parádní den plný slunce a vůně ricinového olejesmiley

Budeme se těšit na příště, tak zas za rok!

        

  


 

 

Stadion Cup a Fichtl Cup Břehy - 11.8.2013

Břehy... Pro mě teď už domácí závod, který je specifický něco jako rallycrossovou tratí (50:50) šotolina a asfalt. Vždy jsem ve Břehách byl s endurem, jenže teď jezdím silniční závody, takže Fiona si musela vyzkoušet i tu šotolinu... Po zkušenosti z Mýta, kdy se mi líbilo, jak se motor ochotněji sbíral, mi začalo vrtat hlavou co by s tím šlo ještě udělat. Navíc když konkurence začala zbrojit v podobě 4K, tak jsem měl hned jasno co s tím udělám. Tahavý válec jsem doma měl v podobě 4K od FK Racing, se kterým jsem jezdil enduro v sezoně 2012 a byl velmi úspěšný. Obrátil jsem se na FK co s tím, že to chci dát do silničního stroje, ale že potřebuju o 1000 ot/min víc s tím, aby to chodilo "odspoda" podobně jako v enduru. Po přemlouvání mi FK konečně sdělil kam až můžu pilovat. Výfuk a sání jsem tedy natáhnul a s příslušným spalovákem jsem to šel namontovat s tím, že válec a píst měly zasebou přes 30 mth ze sezony 2012. Pouze kroužek jsem dal nový. Dlouhý píst, bohatá směs, prostě v pátek večer před závodem to zavrčelo a nějak to jelo. Ani s výfukem jsem nehýbal. Přinejmenší to jelo stejně jako naladěná Silniční úprava, ale projevovalo se to "odspoda" mnohem líp.

Do Břehů jsem přijel normálně po ose s tím, že potřebuju natryskovat. Dlouhý píst mi to celé zas rozházel, takže jsem šel na HT 95, což mělo teoreticky fungovat. Do zaváděcího kola jsem vyjel zvědavý, jak to teda bude. Po první levé po startu následuje rovinka cca 800 m, takže jsem to otevřel. Motor se ozval ještě před 7000 ot/min a začal táhnout a táhnout. Čekal jsem kdy to začne prskat, ale nic. Po zablikání 10000 ot/min jsem řadil a vždy do plného výkonu a bez spojkování. Na konci rovniky 100 km/h a úsměv od ucha k uchu! Válec na pole líznutý pilníkem jel parádně, nechal se přetočit a bylo tam nakonec o 1200 ot/min víc, než s čím jsem jezdil enduro.

Radost mi ale pokazil rozpis kvalifikací, kdy jsem vyfasoval Adamce, Ulčáka, Vovese, atd... Prostě být jeden z 10, kteří postupují, mi přišlo dost nereálné, takže jsem si nedělal moc naděje. Naštěstí jsem ale vyfasoval pole position, takže jsem to měl aspoň trochu ulehčené. Na startu jsem nezaváhal a do první zatáčky vjížděl mezi prvními. Na rovince jsem očekával, že se přes mě přesypou ostatní borci, ale projeli kolem jen 4Q a nebylo jich zas tolik. Z motoru jsem měl opravdu radost a 4Q nebyly nijak daleko. Navíc Jekor to v nájezdu na cílovou rovinku složil, takže mi bylo hlášeno, že jsem 7. Pro mě výborná zpráva, takže jsem vesele jel dál. Jekor ale ukázal jezdecké kvality a docvak mě i po pádu a v posledním kole mi to tam dal, takže jsem kvalifikaci B dokončil jako 8. s postupem do A finále. Paráda!

Nějaký ambice jsem si do finále A nepřipouštěl, protože tam bylo doslova nabito a já startoval ze 16. místa. Při rovnání na startu jsem si však nejen já všimnul, že někdo pořád chybí. Adamec! Kde je Adamec? Všichni jsme byli na startu srovnáni a čekali na Adamce. Start maršál trať ale po dlouhém čekání uzavřel, takže jsme startovali bez Petra! Na startu jsem nenechal nic náhodě a do první zatáčky jsem najížděl se ziskem nekolika pozic. Na rovince však 4Q zas odjely a já se držel zuby nehty. Držel jsem si svoje tempo s klukama předemnou nadohled až ke konci, kdy se za mě pověsil Honza Plesar a na rovince mi ujížděl. V zatáčkách jsem stahoval co to šlo, ale 4Q zas ujížděl. Poslední kolo už pak bylo klidné a cílem jsem projel celkově 12. s maximální spokojeností, kdy jsem byl 3. 3Q mezi samými 4Q. V hodnocení VŠ jsem se umístil na 8. místě, což byl pro mě parádní výsledek. Tak zas za rok u nás :-)

Výsledky:
http://www.trtenicecup.cz/vysledky-2013/brehy-2013

Videa - onboardy:
http://www.youtube.com/watch?v=0YbUmCq9O9A

http://www.youtube.com/watch?v=brDEhZwsn7s

http://www.youtube.com/watch?v=9OvrL7cx8GI


 

Jawa 50 - Grand Prix Vysoké Mýto - 14.7.2013

Okruh, na kterém se jezdí závody MČR a ME Motokár, Supermoto, Mini GP atd... A poprvé závod strojů Jawa 50... Netřeba zmiňovat, že se jedná o profi okruh s dokonale hladkým asfaltem atd...

Hodně technická trať, takže mi bylo jasné, že bude potřeba spodek, takže jsem zalistoval v grafech z brzdy, abych věděl co s tím můžu udělat, aby se to sbíralo. Nové výfukové koleno a motor začal ožívat o 500 ot/min dřív, takže to vypadalo slibně.

Sraz v 8:00, kdy před ještě zavřenou bránou areálu byla už slušná fronta závodníků, kteří si počkali až tedy do 9:00, kdy byl areál otevřen (Plyšáci si to nechali tak trochu pro sebe). Po zabydlení se všichni začali připravovat s tím, že někteří (jeden exot) oblékli na gumy nahřejváky a začali je zahřívat na požadovanou teplotu. Ostatní dolili benzín, natryskovali a naladili převod. Po mojí neblahé zkušenosti z Jičína jsem dotankoval skoro plnou a vyrazil na první seznamovací jízdy. Na okruhu jsme se střídali s motokárami, kdy jsme se střídali po půl hodině. První dvě rozjížďky jsem využil na natryskování karburátoru, kdy díky teplému slunečnému počasí jsem šel pokaždé o trysku níž. Převod byl celkem dobrý, kdy aby byl úplně perfektní, tak bych potřeboval vzadu na rozetě o 2 zuby víc.

Seznamovací jízdy utekly jako voda a přišla kvalifikace. Okruh jsem si pamatoval, avšak v nájezdech do zatáček a v jejich průjezdech jsem měl obrovské rezervy, protože to byla moje první zkušenost s jezděním na okruhu. S odhodláním jsem ale vyrazil do kvalifikace. Start byl jeden z těch horších a na optimismu mi nepřidávalo to, že všichni to fest řezali. Ve 3. zatáčce se odporoučel k zemi p. Pažout, kdy ho Jekor alá Bautista sestřelil. Po vyhnutí se byli rázem všichni pryč a já nevěděl co tím budu dělat. Chvilku jsme si to dávali s Tomem, avšak i Newman byl před námi... Po kvalifikaci jsem si už nebyl tak jistý, jestli se vlastně těším na závod, protože jsem si představoval, že mi to půjde líp.

Samozřejmě, že jsem se na závod těšil jak malej kluk. Start byl dobrý a v první zatáčce jsem si pohlídal vnitřní stopu a mohl do retardéru zeširoka. Po první pasáži jsem vyjížděl na rovinku jako vedoucí mojí skupiny, avšak přesypali se přes mě Jekor a p. Pažout. Pak mi to tam poslal ještě jeden z Plyšáků a zas jsem byl nasr..ej, že je všechno ztracený. Plyšáka jsem ale začal dotahovat a společně jsme dotahovali i p. Pažouta. Plyšáka se mi pak podařilo předjet a p. pažouta jsem začal mít na dostřel. On však měl v motoru o několik HP víc, takže co jsem stáhnul v zatáčkách, to mi vrátil na rovinkách. Nakonec jsem p. Pažouta docvak a předjel. Jenže přišla zatáčka na cílové rovince, kdy já jel venkem a p. pažout vnitřkem. Těsně před zatočením ale mezi nás vklouznul Petr Adamec a já šel málem retardérem rovně. Navíc jsem prořadil a pozici přišel. Ač jsem jel v rámci toho, co mi dovolil můj svěrač, tak už jsem nedokázal po několika pokusech p. Pažouta předjet. Zklamání po prohraném boji však odčinilo umístění, kdy jsem se poprvé dostal do TOP10.

Pocity ze závodu byly parádní, trať se mi moc líbila a s vědomím, že mám obrovské rezervy se těším na další příležitost si si v Mýtě zajezdit. I ohlasy ostatních byly kladné, tak možná v září znova.

Výsledky:
http://www.trtenicecup.cz/vysledky-2013/vysoke-myto-2013

Fotky od Peppé:
http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Fichtl_GP_Vysoke_Myto_14.7.2013_1._cast/

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Fichtl_GP_Vysoke_Myto_14.7.2013_2._cast/

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Fichtl_GP_Vysoke_Myto_14.7.2013_3.cast/

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Fichtl_GP_Vysoke_Myto_14.7.2013_4.cast/

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Fichtl_GP_Vysoke_Myto_14.7.2013_5._cast/

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Fichtl_GP_Vysoke_Myto_14.7.2013_6._cast/

Videa - onboardy:
http://www.youtube.com/watch?v=_Nz9TG54F3U

http://www.youtube.com/watch?v=VjcpNg3sNf4


Memoriál jiřího koštíře - Cena města Jičín 29. - 30. 6. 2013

Do Jičína jsem se moc těšil, protože vše nasvědčovalo tomu, aby úroveň byla stejná jako v Nepomuku, který je považován za vrchol sezony. Všichni závodníci se snaží být v cíli jako první, avšak silničáři se snaží být i v místě závodů jako první. Takže už od čtvrtka ti ortodoxní ladili a v pátek navečer přijeli ti normální. Depo bylo přímo v kempu Rumcajs, takže ubytování v podobě chatky bylo luxusní. Většina závodníků dorazila v pátek, aby stihla páteční přejímku. Vše ale nakonec bylo trochu jinak. Přejímka byla odložena na sobotní ráno, motorky nebyly potřeba a z plánovaných 2 sobotních rozjížděk byla noakonec jen jedna a to ta odpolední. Takže první pocity nebyly úplně pozitivní. Optimismus jsme ale neztráceli, protože dle kluků byla situace úplně stejná, jako na prvním v závodě v Nepomuku. Pionýr je přece takový skoro kolo na nákup do samošky, takže jak to může závodit. Kdo neviděl, neuvěří a v to jsme doufali. Jak probíhal páteční večer není snad ani třeba zmiňovat a byli zde i tací, kteří uvítali, že se rozjížďka jede až odpoledne...

Dle plánu jsme se nachystali v 16:20 na start a v 16:30 jsme skutečně vyrazili na trať. 3 zatáčky, 3 rovinky, 2 retardéry, ale nuda to rozhodně nebyla. Žádné seznamování s tratí pro začátek, ale rovnou závodní tempo. Já jsem samozřejmě jel opatrně, ale kluky jsem si nechtěl nechat ujet, takže jsem nakonec taky musel jet naplno. S klukama jsme se parádně přetahovali, jenže v předposledním kole mi o otevření plynu za retardérem motorka zakuckala a nechtěla jet. Vysoký volnoběh a teplota letící strmě nahoru. Rozjížďku jsem ukončil o kolo dřív s myšlenkama na to nejhorší. Svíčka však ok, válec a píst ok, tak kde je chyba? Následovala tedy klasika. vyčistit karburátor, zkontrolovat elektriku, atd. Netrvalo dlouho a došel jsem k palivovému kohoutu. Po profouknutí mi odmítl dátbenzín, přestože v nádrži ho bylo dostatek. Zrada, přicpaný kohout! Takže příčina odhalena a téčko ve spojovací hadičcce aneb benzín napřímo na sebe dlouho nenechal čekat. Vše jsem namontoval zpět a hurá, může se závodit. Sobotní večer pak probíhal stejně jako páteční.

Závodní neděle byla pak ve znamení očekávání, tešení se, nervozity, kerou já teda vždycky mám. Celý den se pak mezi lidma šuškalo, kdy už pojedou ti Pionýři, protože všichni konečně viděli a konečně uvěřili, že Pionýři na závodech nejsou jen do počtu. Dojem z rozjížďky jsme tedy zanechali a po Sidecárách jsme byli druhým největším tahákem.

Závod byl vypsán na 8 kol s tím, že start byl s motorem v klidu. Z depa jsme byli vypuštěni, abychom si objeli zaváděcí kolo a postavili se na start. Stát na startu, mít na svém místě cedulku s číslem (někteří pak i kočku s deštníkem) a do toho spousta diváků podél trati... Byl jsem z toho úplně unešený! Traťoví komisaři nás obešli jestli vše OK a jestli můžem startovat. 30 s do startu, 10 s do startu, START! Roztlačoval jsem to jako o život, jenže po vymáčknutí spojky jsem neslyšel vlastní motor! Z řidítek jsem začal cítit vibrace, takže hned plný plyn a hurá za ostatními. V prvním kole jsme se porovnali do skupin a udělali si představu, kdo je soupeř. V nájezdu do druhého kola jsem mrknul na teploměr a voala! Teplota motoru hned o 10°C nižší a hadička ke karbci hezky plná bez bubliny. Vše tedy bylo OK. Zároveň jsme utvořili skupinu já, Ňůmen, Hrdobec a Miloš Prouzič, ve které jsme si to začali dávat. V každém kole a v každé zatáčcce byl ve vedení někdo jiný. Parádně jsme si tu užívali a i pro diváky mohlo být fajn sledovat nás. Po parádních soubojích vyhrál naší skupinu Ňůmen, já byl druhý resp. 14. v kategorii Speciál. Po dojezdu kolečko slávy a mávačka traťákům a stovkám lidí okolo trati. Parádní zážitek a do Jičína se budu opět těšit.

Výsledky:
http://www.trtenicecup.cz/vysledky-2013/cena-mesta-jicina-2013

Fotky od Peppé:
http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Cena_mesta_Jicina_-_Sobotni_rozjizdky_pionyru/

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Cena_mesta_Jicina_2013_-_Nedelni_zavod_pionyru_1._cast/

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Cena_mesta_Jicina_2013_-_Zavod_pionyru_nedele/

Videa - oboardy:
http://www.youtube.com/watch?v=TWlKhCVQZFM

http://www.youtube.com/watch?v=Fxs9ooc2FaQ


 

TT Mladějov - 8.6. 2013 - Silniční závody strojů Jawa 50 a Babetta

Web Fichtl-enduro a silniční závody? To nějak nejde dohromady, ne? Naštěstí jde smiley Podmínky silničních závodů se pro sezonu 2013 pro mě zásadně změnily, takže závody se nyní konají na oficiálně uzavřených okruzích, nikoliv za plného provozu. Takže díky tomu vznikl silniční stroj a po jeho dokončení byl akorát termín závodu v Mladějově...

Neznámá trať, neznámý způsob závodů, nový stroj... Hodně otazníků viselo před mým prvním silničním závodem na silničním stroji. Do Mladějova jsme tedy odjížděli s tím, že závod bude o tom si to ošahat a zjistit, jak to kluci silničáři řežou. Prezence v 8 hodin a start plánovaný na 10 hodin s tím, že se pojedou 4 okruhy o délce 8,2 km proti směru hodinových ručiček. Takže 1/3 trati do kopce a zbytek z kopce. Nechápu jak mohli obyvatelé Mladějova být v klidu, když jim celé dopoledne jezdí pod okny blázni na šílených Pionýrech, nejdřív ladí a pak závodí.

Před závodem tedy všichni naladili svoje stroje a na poslední chvíli dávali menší trysku. Start závodu byl kousek za vesinicí, kde se hned za odbočkou jelo směrem do kopce na Hubojedy, Plhov a tak dále. Při příjezdu na start se na silnici válel výfuk a nezaměnitelný zvuk motoru bez něj se bohužel linul z motoru Honzy Plesara, pro kterého tak závod skončil ještě před startem.

Na startu jsem se byl zařazen do páté řady, takže téměř ideální startovní pozice pro mě, protože všichni ujedou a já budu mít před sebou volnou trať smiley Po mém startu se nekonalo žádné drama a protože jsem neznal trať, tak jsem před každou zatáčkou ubíral. Pro mě nadějně rychlá skupina mi ujela, protože jsem si to netroufal pustit do zatáček jako oni. Druhé kolo jsem tedy sledoval borce předemnou a zamnou s odstupem. Z prvního kola jsem si pamatoval stoupání z Plhova až k odbočce na hlavní silnici, kde byla pak dlouhá rovinka z kopce s ostrou levou na konci. Brzdný bod do ostré levé jsem nenašel ani jednou za celý závod, ale předchozí pasáž jsem dokázal už tolik nezaklapávat. Úsek Samšina přes Všeliby do Zámostí byl hodně rychlý a na to, abych aspoň trochu věděl jak táhlé zatáčky najíždět pod plnou trojkou, jsem čekal až do posledního kola a stále to bylo málo. Trať se mi moc líbila až tedy na rozbitou část před a v Hubojedech. První dojem ze silničního stroje při "závodním" tempu byl výborný, podvozek se nevlnil, velká kola žehlila nerovnosti, koutočová brzda brzdila famozně atd... S motorem jsem byl také spokojen, přestože jsem si před závodem stěžoval, že to s novým nastavenním ztratilo spodek a dodatečně jsem se vracel k původnímu nastavení. Krok zpět s nastavením byl vcelku dobrý kompromis při zachování otáček motoru a aspoň nějakého krouťáku v nižších otáčkách, obzvlášť po přeřazení. Při závodě byl motor prakticky stále pod plným plynem, kdy jsem přeřazoval jakmile mi bliklo na otáčkoměru 10000 ot/min. Z kopce se motor nechal přetočit až na 10300 ot/min. Avšak stala se někde chyba, kdy v předposlední zatáčce motor zaváhal a v poslední zatáčce úplně vypověděl službu. Závod jsem dojel setrvačností prakticky bez ztráty a do depa se nechal odtáhnout. Po sundání hlavy na mě vykoukl děravý píst s tím, že motor nebyl ani přidřený. Teplá svíčka, chudá směs? Motor prochází GO, takže vše od začátku, avšak s novými zkušenostmi a novými komponenty.

Až na tuto poruchu v poslední zatáčce jsem závod absolvoval bez problémů a umístil se na 10. místě ze 16 speciálů s průměrnou rychlostí 68,5 km/h a maximálkou 103 km/h. Pro první místo si suverénně dojel místní matador Vašek Záveský a na druhém, třetím a čtvrtém místě skončili těsně Petr Adamec, Vláďa Mužák a Pavel Kebl.
Ostatní výsledky zde: http://www.trtenicecup.cz/vysledky-2013/tt-mladejov-2013

Pocity po závodu byly vynikající s tím, že bych je hned znova. Organizace perfektní, zázemí dobré a trať byla opravdu uzavřená. Těším se tedy na další závod v podobě memoriálu Jiřího Koštíře, který se jede na městském okruhu v Jičíně v rámci závodů historických motocyklů, supersportovní motocyklů a sidecar.

Takže ahoj v Jičíně smiley

Fotky ze závody (by Peppé):

     

  

Více Foto zde:
http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/TT_Mladejov_8.6.2013/

 

Onboard video ze závodu:

TOPlist