Sezona 2014

Sosnová 21. - 22.6. 2014

Na trať profláknutou mezi všemi motoristy konečně také zavitali fichtli! Závod zatím s nejvyšší účastí (GP 16 strojů; RS 10 strojů) sliboval parádní podívanou na velmi technické trati s měnícím se povrchem. Počasí závodům přálo krom nedělního Warm upu, který byl vyhlášen jako Wet race. Mnozí se tak svezli i po svém zadku.

Do ktegorie JAWA RS si odskočil ze skůtrů Jakub Bergman, který s přehledem vyhrál oba závody. Na druhém místě mu asistoval dvakrát druhý Tomáš Soldán a třetí místo celkově pro sebe po tuhém boji urval Víťa Pocha. Nutno dodat, že v kategorii RS se jezdecky vyrovanla většina jezdců, a tak "bedna" je horké zboží, které nikdo nikomu nedá zadarmo. Proto se "eReSa" stala divácky velmi atraktivní.

Neméně atraktivní je také kategorie JAWA GP, která nabídla vysokou účast a početné skupiny, v nichž si také nikdo nedal nic zadarmo. Avšak nejsledovanější byla dvoji Petr Adamec a Vašek Záveský, která v obou závodech jela neohroženě o první místo. První závod pro sebe získal Vašek Záveský a ve druhém závodě si oba aktéři pozice vyměnili, takže díky pořadí v cíli druhého závodu vyhrál celkově kategorii GP Petr Adamec, který se tak dostal do čela průběžného hodnocení. Druhý byl vašek Záveský, který měl stejný počet získaných bodů. Třetí místo pak pro sebe urval po souboji s Martinem Prouzou a svým bratrem Lukáš Plíšek.

Eddie Racing Team

Po malé pauze a vynechaném závodu v Chebu jsem se do Sosnové těšil, protože jak jsem psal výše v oficiální zprávě, tak se jedná o profláknutý okruh. Všechny nás ale překvapil tím, jak je technický, takže hlavně rozety lítaly sem a tam. V trénincích se mi dařilo zrychlovat a udržet tak zle dotírající storje z kategorie RS za zády a do závodu jsem se nakonec kvalifikoval s časem 1:00:7, což znamenalo 7. místo na startu. Starty však jsou mojí slabinou, jednak kvůli dlouhé jedničce nemám šanci proti 4Q a hlavně kvůli tomu, že my fichtlaři jsme zvyklí fichtla při startu rozběhnout. tady však pravidla povolují pouze jeden odraz nohou při startu, takže pod pohružkou penalizace vjíždím do první zatáčky pomalu jako poslední. první závod se vydařil až nasouboj s mírou neumanem, který jsem prohrál a v cíli jsem byl 9. Druhý závod byl od začátku velmi špatný, kdy jsem voral úplně všechno, avšak během posledních 3 kol se mi podařilo dostat se z 13. místa na 8. místo a v součtu bodů z obou závodů jsem se umístil na celkovém 7. místě. Za 14 dní nás čeká Písek, takže budu se těšit.

 


 

Deštivé Vysoké Mýto 16. - 18.5. 2014

Po předsezónních testech následoval očekávaný první závod v rámci nového seriálu a to Přebor ČR JAWA 50. Hned na první závod nevyšlo moc počasí, kdy celý víkend byl ve znamení dešťových přeháněk. Nový seriál závodů na okruzích s sebou přinesl plnohodnotný systém volných jízd, měřených tréninků a závodů, takže jen za sobotu mohli jezdci absolvovat celkem 4 jízdy na okruhu - 2 tréninky a 2 kvalifikace. V neděli pak byl před dopoledním a odpoledním závodem k dispozici ještě warm up. Výsledky všech jízd spolu s přehledem časů kol, nejrychlejších kol a postavení na startu byly vždy hned k dispozici na nástěnce, takže jezdci měli přehled o tom, jak si stojí.

Počasí ovlivnilo celkové výsledky, protože pouze dva jezdci měli odpovídající pneumatiky pro wet race. Zbytek se pak musel vypořádat s mokrou tratí na "suchých" pneumatikách, takže o pády a krizovky nebyla nouze.

S počasím a technikou se v kategorii JAWA 50 GP nejlíp vypořádal Lukáš Plíšek, který první závod vyhrál a v druhém byl druhý. Na celkovém druhém místě skončil Jindra Ulčák s druhým a třetím místem a jako třetí byl Pavel Kebl s třetím a čtvrtým místem ze závodů.

V kategorii JAWA 50 RS byl nejlepší Tomáš Soldán s výhrou a druhým místem. Na druhém místě byl celkově Lukáš Hrdý s druhým a čtvrtým místem. Třetí celkově byl Martin hrdý se dvěmi třetími místy.

V kategorii JAWA 50 GP startovalo celkově 14 jezdců a v RS 6 jezdců.

Eddie Racing Team

Co se týče mě samotného, tak se jednalo o mojí první zkušenost s mokrým závodem. V trénincích a v kavlifikaci výsledky ale nevypadaly nijak hrozně a do závodu se mi podařilo kvalifikovat na pátém místě. Do závodu jsem tedy startoval nikoliv s očekáváním, ale spíše s otázkou co se bude dít v první zatáčce. První závod se však odvíjel nad míru dobře cílem jsem projel jako čtvrtý. Plný motivace jsem pak odstartoval do druhého závodu. Avšak již na startu jsem tušil problém, protože prasklá nádrž tekla opravdu hodně. Na dojetí s prázdnou nádrží to nebylo, ale benzín byl všude a bohužel stekl po VN kabelu až k fajfce, na které rozežral dodatečnou omotávku proti dešti a dostal se i pod gumovou izolaci a ve třetím kole zkratoval zapalování. Od fajfky jsem dostal pár kopanců a věděl jsem, že je hotovo. Druhý závod tedy bez bodů s vědomím, že jsem přišel o tučný bodový podíl. Ale to jsou prostě závody...

Foto by Peppé:

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/

 

 


 

Vysoké Mýto - Trénink

No bylo to hodně hektické, ale nakonec z jedné vody a načisto. V úterý jsem si vyzvednul válec z brusírny, ve středu jsem dělal díry do pístu, mimochodem úplně poprvé a pasoval sací koleno. Ve čtvrtek jsem pak přizpůsobil kartery novému válci a složil motor. V pátek jsem pak ještě dokompletoval rám, nasadil motor a večer nastartoval a projel. Nedalo mi to a musel jsem zkusit, jestli tam něco je (pan Bašek byl tak hodný a válec mi projel na vůli 6 stovek) a v 8000 ot/min se motor ozval. Po přelítnutí 11000 ot/min jsem to zaklap a spokojeně motorku uklidil do garáže :-) V sobotu jsem postupně zmenšoval trysku a najel 50 km s tím, že jsem si postupně zvykal na nový válec a také na novou převodovku. Jednička je dlouhá a chce to cit na spojce, ale jakmile jsem se rozjel, tak to bylo ok. Večer jsem pak ještě upravil převod na Mýto a připravil motorku.

Do Mýta jsem se moc těšil a protože počasí vyšlo, tak jsem mohl jezdit a zkoušet až do zavíračky. V prvním výjezdu jsem vyzkoušel převod, trysku a taky asfalt! V levé vracečce jsem to po přidání plynu položil (nové gumy). Takže pokřtěno a mohl jsem konečně jezdit :-) V dalších výjezdech jsem pak ještě upravil trysku a dolil trochu benzínu, protože se mi v zatáčkách odlejval a občas mi to ve výjezdu vynechalo nebo zhaslo. S novou svíčkou a správně nastavenou směsí motor se pak motor nechal ochotně vytáčet a přestal prskat. Nastavení motoru jsem měl ve stylu "jak to vyšlo", takže kde jsem s výfukem, jsem vůbec netušil. Co však pro mě bylo důležité, byl fakt, že nová převodovka je naprosto geniální! Na rozjezd to bylo překvapivě v pohodě a dvojku s propadem 2500 ot/min a trojku s 1900 ot/min jsem si doslova užíval. A pokud byla vracečka opravdu hodně utažená, tak stačilo dát jedničce spojkou impulz a byl jsem s otáčkama tam, kde jsem potřeboval být. Moc jsem si to užíval :-) Odpoledne, kdy už jsem se trochu "rozjezdil", jsem začal hýbat s výfukem. Natahovat výfuk správná cesta nebyla, ale za zkoušku to stálo. Koleno jsem vyměnil za kratši a postoupil s výfukem o něco dopředu. Rozdíl jsem okamžitě poznal, protože motor získal 500 ot/min navíc a měl výraznější projev. S výfukem jsem šel dopředu ještě jednou a výsledkem pro mě bylo, že motor začne fungovat v 8600 ot/min, mezi 9000 a 9300 ot/min má trochu propad a od 9300 ot/min pak strmý nárůst a pokračuje do 11000 ot/min. Jedničku jsem přetáčel přes 11000 ot/min, aby mě dvojka padala nad zmíněných 8600 ot/min a trojku jsem pak z 11000 ot/min s mírným spojkováním řadil do 9300 ot/min, tedy do  nárůstu výkonu. Jezdění byl pro mě veliký zážitek a z motoru jako celku jsem byl nadšený. V plánu je brzda, kde by bych chtěl odstranit propad a hlavně odzkoušet adekvátní výfuk :-)

Takže snad již brzy a když ne, tak opět v Mýtě na prvních závodech :-)

 

 



 

TOPlist