Akce

Dymokury 2013

Po 15 letech obnovený závod silničních motorek na přírodním okruhu sliboval hezkou podívanou, avšak jako hlavní tahák byl Petr Adamec na Hondě 125 GP. První svezení na závodní motorce a hned na závodech. Nějak se začít musí, takže v hojném počtu a s řádným transparentem jsme přišli našeho kamaráda podpořit. Sobota a 2 plánované tréninky byly ve znamení testovaná motorky a nastavení karburátoru pod dohledem přísného pana učitele.

Na závodní neděli jsme se všichni těšili. Počasí bylo parádní a do toho řev motorů různých kategorií od 125 SP, Super Mono, Super Twin, 600 ccm, 125 a 250 GP a samozřejmě 1000 ccm. Jak lépe trávit slunečnou neděli. Poslední příprava na start, potřebné povzbuzování fanoušků a Petr mohl jít na start. Ten se však Petrovi nepovedl kvůli ulitému motoru během stání na startu, takže všechny měl před sebou. První kolo se ještě potýkal s ulitým motorem, ale poté měl motor dle poslechu čistý chod a Petr viditelně začal stahovat. Bohužel, když už měl soupeře na dohled, tak přišla krutá daň v podobě velikého highsideru hned v první zatáčce po cílové rovince. Naštěstí Petr odešel po svých s notnými šrámy na kombinéze a na kapotě motorky. Po závodě dostal ještě vyhubováno od pana učitele, ale to k tomu patří.

Všichni se těšíme na další závod, kde Petra uvidíme v sedle motorky z MS, protože věříme, že to nebylo jeho poslední vystoupení.


 

5.2. Mistrovství republiky dvojic na ledové ploché dráze - Mělice:

Nevšední akce, která tu nebyla ani nepamatuji (naposled před 40 lety). Čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec o obsahu 500ccm s maximálním výkonem kolem 10000 ot/min; Dvourychlostní převodovka s řazením na pravé straně; Hladké pneumatiky se 180 hřeby (40mm dlouhý) vpředu a 200 vzadu; Vyosená řídítka kvůli co největšímu náklonu; Rychlost na rovince 100 km/h; Rychlost v zatáčce 80 km/h; Délka okruhu 340 m

Kombinace všech těchto nevšedních údajů slibovala zajímavou podívanou, která předčila očekávání všech přítomných. Jezdci - spíše lidé s vyndávacím mozkem, předváděli absolutně nepochopitlné závody. Nikoliv systémem, ale jízdou. Náklon motorky v zatáče "co to dá" - občas si prý nechtěně vypnou spojku o zem! Plný plyn již v půlce zatáčky atd. Hřeby se totiž do ledu zakusují opravdu mohutně a dovolují neskutečnou adhezi.

Závody byly neskutečně zajímavé a souboje, které jezdci bez mozku předváděli, braly dech. Příští rok, pokud se budou závody opakovat, na nich nebudu jistě chybět.

     

Více foto zde:

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/5.2._2011_Ledova_plocha_draha_Melice/

8.1. 2011 Univerzita Pardubice - Fakulta elektrotechniky a informatiky - Den otevřených dveří

Součástí expozice v rámci dne otevřených dveří byla také ukázka válcové brzdy, kterou laboratoř disponuje. Pozvánku, jestli bych nemohl dělat asistenta, nešlo odmítnout, a tak jsme ukázky měření využili k získání nových poznatků. Software doznal přes zimu dosti změn k lepšímu (optimalizace statické zkoušky, lepší porovnatelnost grafů, celkové zjednodušení) a hardware brzdy byl vylepšen. Výsledkem je porovnání hodnot naměřených výrobcem motocyklu, TÜV Automotive a naší brzdou. Nyní je brzda plně připravena na brzká měření pořádné motorky. Zkoušku si také odbyl FMM (Fichtl Motor Management), který obstal na výbornou.

        

     

     

7.11. 2010 Návštěva týmu Spirit Racing:

Otázka, kde hledat inspiraci, byla odpovězena vcelku bez problémů, avšak najít příšlušný zdroj bylo horší. Poštěsilo se ale a o mnoho zkušenotí a know how se s námi podělil pan Černý - vrchní mechanik týmu Spirit Racing. Pro obyčejné smrtelníky motokára pro děti, ale pro blázny do maloobjemových motorů hotová modla. 60ccm, chlazení vzducem (provozní teplota 70°C), 2K, 1Q, restriktor v sání a ve výfuku a přesto výkon 10HP! Otázek bylo mnoho...

     

Vice foto zde:
http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Spirit_Racing_7.11._2010/

 

28.10. 2010 Memoriál Jana Bechera :

Zakončení plochodrážní sezony v Pardubicích se každoročně koná pod zmíněným názvem. Akce je určena pro všechny, kteří mají rádi vůni ricinového oleje a motorky, které ze sebou nechávají narozdíl od ostatních 2 stopy. Možnost podívat se do depa, vidět techniku z blízka a případně se svézt, přilákala početný houf skalních fanoušků ploché dráhy. Hlavní náplní celé akce jsou však sranda závody ve velmi nezvyklých disciplinách: Jízda doprava (přes hák), Jízda ve dvou (stroj je to jednosedadlový), Jízda s podmínkou výměny kola, Jízda na 20 kol (nádrž vystačí na 8 kol) a jízda kolem kuželů. Po závodech pak dostali možnost povozit se příchozí.

     

Další foto by Peppé zde:

http://eddie-racing.rajce.idnes.cz/Becher_28.10.10/

 
23.10. 2010 - Návštěva závodnické a konstruktérské legendy pana Gregory:
 
Když jsem hledal někoho, kdo by vedl moji specifickou bakalářskou práci, byl můj požadavek to, aby dotyčný věděl, co budu dělat já (vyučující předmětu spalovací motory si na motor nikdy nešáhli). Dostal jsem tip na Doc. Gregoru, který je sice z elektrotechnické fakulty, ale že prý něco dřív s motorkami dělal. Neznalost učitelů se potvrdila a po návštěvě pana Gregory mi bylo jasné, že jsem narazil na to pravé. Pan Gregora je bývalý motocyklový závodník a konstruktér motorů maloobjemových motocyklů. Účastnil se MČR a ME a donedávna tyto podniky objížděl v kategorii veterán. Rady a připomínky, které jsem od něj získal, byly na víc než profesionální úrovni a zážitky, které vyprávěl, byly pro mě z říše snů. Nabídku, abych se přijel podívat, jsem nemohl odmítnout, a tak jsem vyrazil v pátek k Bushmanovi a v sobotu společně s ním k panu Gregorovi. To, co jsem u něj viděli, nejde popsat slovy. Plejáda špičkových 50ccm a 125ccm motorek a motorů, které ve své době patřily k absolutní špičce. Motor vlastní výroby, nové převodovky, klikové hřídele, válce, ... Vše z jeho dílny. Navíc stavba Kreidlera pro závody ME veteránů. Opravdu bylo na co koukat a ptát se...
 
     
 
Další foto zde:
 
 
 
 
12.6. 2010 - STC Staré Ždánice
 
O víkendu se konal první závode seriálu STC ve Starých Ždánicích, kde poprvé účastníci změřili své sily (stroje) po dlouhých zimních přípravách. Účast byla veliká a mopedi opět o fous rychlejší než minulý rok. Vítězem se stal Jindřich Ulčák, který obhajuje loňské prvenství. Červené prase Honza Jehlička skončil na skvělém 19. místě a děda Jehlička opět dojel.
 
       
 
Foto ze závodů by Peppe:
 
Videa ze závodů by Peppé:
 
 
23. - 25.4. 2010 - FBR
 
Dlouhé připravy vyvrcholily a FBR mohlo začít. V plánu byl můj přesun v pátek do Letohradu k Petrovi Adamcovi, v sobotu odjezd do Českého Dubu k Vláďovi Mužákovi a v neděli návrat. Dohromady cesta slibující velkou porci kilometrů. Přes pár drobností, které provázely moji přípravu jsem v pátek bez problémů dorazil do Letohradu a umlčel tím mnoho řečí a pokusů o vtip! Navíc v rekordním čase, takže stroj ukázal svůj potenciál, který pak využil na okruhu v Hořicích. V Letohradě se mi dostalo vřelé přivítání a patřičný obdiv (zmíněné drobnosti na které v přípravě nedošlo). Po ustájení byl v plánu test Petrova speciálu, a tak jsme se přesunuli na zkušební polygon. Přes stížnosti "že to nejede" jsem okusil 3K a 4Q v silničním podvozku. Jízdní dojmy ohromující, protože na silniční podvozek s minimálními jízdními odpory jsem nebyl zvyklý. Zážitek to byl silný a byl jsem moc zvědavý na sobotní test Vláďova 3K s 4Q. Večer jsme pak měli kulturní program...
V sobotu ráno jsme dodělali na mém stroji zbylé drobnosti, zbalili se a vyrazili na oficiální start FBR. Po odmávnutí samotným nejvyšším jsme vyrazili směr Český Dub. Cesta ubíhala vcelku svižně při konstantní rychlosti 60km/h a brzy jsme dorazili do HK. Z HK jsme pokračovali do Jičína a v Hořicích nešlo nezastavit a neprojet si trať legendárních 300 ZGH. Městský okruh je opravdu pekelný díky množství zatáček, stoupání a klesání. Z pouhé projížďky se stal nelítostný souboj a do prudkého stoupání k cíli jely oba stroje vedle sebe, takže rozhodovaly koně v motoru! Mohutné zelené newtonmetry převálcovaly růžové a zelená střela vyhrála v cíli o parník. Z Hořic si tedy Kiwi odváží skalp růžového pantera Petra Adamce. V Jičíně pak na nás čekal "Dredatej" David Polák se svým "legálním" speciálem. Dodatečně bych chtěl poděkovat jeho babičce... 2x2K a 1x3K jsme pak pokračovali dále do Mnichova Hradiště a po stopách Race of Champions až do Českého Dubu. Cíl první etapy jsme dosáhli absolutně bez problémů a v celku rozumném čase. Po vybalení jsme se přesunuli na Vláďův zkušební polygon, kde byl slíbený test jeho a Davidova speciálu. Opět nízká stavba, tvrdé odpružení a motor fungující až ve vysokých otáčkách. Chování každého motoru bylo úplně jiné přestože 2 z nich měly stejný základ. Z pocitového souboje vyšel nejlépe Vláďa díky odladěnému motoru na brzdě, avšak jeho soupeři mu dýchají na záda. Po definitivním umlčení motorů a ujetých 190km následoval večerní kulturní program. Zdravé jídlo, nealkoholické nápoje a v 22 hodin večerka... Tak by měl vypadat program spořádaného večera. Náš však takovýto průběh neměl... 
Čas odjezdu jsme raději neplánovali kvůli alkoholovému opojení. Na zakončení akce a odjezd došlo až v odpoledních hodinách a před námi byla dlouhá cesta domu. Na cestě do Mnichova Hradiště jsme potkali viditelně upraveného Stadiona, který se pravděpodobně vracel z tréninku na Race of Champions. Škoda jen, že to na rovince neotevřel a neukázal, co v něm má. V Mnichově Hradišti jsem pak zjistil, že jedu úplně sám. Proč jsem si uvědomil až po projetí okolo policejního vozu - Celní správa. Dredatý s Peťanem nemají čisté svědomí (a stroje) a takticky uhnuli do vedlejší uličky. Po jejich ujištění jsme pokračovali dál a v Jičíně jsme se rozloučili s dredatým. Naše duo pak pokračovalo dál směr HK. Při jízdě jsme aplikovali jízdu "v pytli" a šetřili tím palivo. V jednom táhlém klesání nám to však nedalo a oba jsem otevřeli plyn naplno se snahou dosáhnout co nejvyšší maximální rychlosti. Dle Peťanova funkčního tachometru 80km/h! Vysokou rychlost potvrzovali dosud nedosažené maximální otáčky motoru a jeho vibrace. Cesta ubíhala svižně a brzy jsme dorazili do HK. Z HK jsme pokračovali směr Třebechovice pod Orebem, kde jsme se rozloučili a oba pak pokračovali svými cestami domu. Po zaparkování stroje doma v Pardubicích jsem spočítal najeté kilometry a došel k číslu 420. Spotřeba 3,3 litru na 100km, což je velmi působivé na tak svižné tempo. 
 
Myslím, že 1. ročník FBR se velmi vydařil, přítomné stroje nepostihla žádná závada a všichni se ve zdraví vrátili domu. Poděkování patří celé rodině Mužákových (i Katce) za možnost konání akce na jejich chalupě a za jejich péči. Myslím, že se všichni budeme těšit na další ročník, který bude opět plný zážitků a srandy.
 
FBR........3 x Hurááááááááá!!!
 
Zajímavosti:
 
Složení stroje:   23.4. 2010 v 12:54 (odjezd v 14:55)
Přední kolo:   Získáno 22.4. 2010 (po hokeji) a obuto v 23.4. 2010 v 11:26
První nastartování:   23.4. 2010 v 11:52 (na druhý pokus, stroj nekompletní)
Zadní brzda:   N/A
Zajížděcí cyklus:   Okolo baráku
Palivo:   Natrual 95 + Mogul TSF (1:40)
Válec:   Upravený 6K/3
Maximální výkon:  Velmi vysoký - Adamce to strčí do kapsy!
Maximální rychlost:  V klesání 80 km/h; dle měřící tabule 73 km/h
Najeto:   420 km
Spotřeba:   3,3 l/100km
 
Ostatní údaje jsou nespecifikovatelné...
 
Pár foto z FBR 2010:
 
         
      
         
 
Ostatní foto zde:
 
  
 
 
 
 
21.2. - Ledová plochá dráha na Pohraňáku:
 
V neděli proběhla dlouho očekávaná akce a to plochá dráha na ledu. Místo konání - Pohránecký rybník. Již od rána se pracovalo na úpravě dráhy a na naladění stroje. Zážitek z jízdy na ledu je čistě adrenalinový, pneumatiky s hroty se do ledu zakusují opravdu silně a dovolí velký náklon. Akce byla pod záštitou Červených prasat (blázní závodící na Stadionech). Zelená barva se však také neztratila :-) Velký dík patří Leovi za zapujčení stroje.
 
 
Foto by Červená prasata:
 
       
       
Foto by Leo