jawaracing50
Petr Adamec 24.4. 2013:
Po roční pauze, kdy se Petr tahal po světě s jinýma fichtlama, se konečně zas dostavil tentokrát s jeho Jawou 550 "Pařízkem", kterému nikdo neřekne jinak než kus hnoje, obzvlášť soupeři, které s ním předjede :-) Petr prakticky jezdí od roku 2011 stejný válec, který už jednou na brzdě byl. Malé změny ve válci Petr přiznal, ale pořád to byl z 99% odladěný motor z posledního ladění. Takže otázkou bylo, co půjde ještě zlepšit, protože Petr trochu trpěl na díru v průběhu obzvlášť v kopci.
To, že motor byl už odladěn znamenalo, že úvodní měření zůstalo dlouho nejlepší než bylo překonáno. Byli jsme hodně zvědavi, jestli to, co fungovalo Frikulínovi, bude fungovat i u Petra. Vůbec... Trošku jsme začínali být skeptičtí, protože jsme vyčerpali téměř všechny možnosti nastavení a stále žádné zlepšení co se týče výkonu a průběhu. Pokud byl průběh ideální, tak zas neměl požadovaný výkon a takhle to bylo pořád dokola. Petr si přivezl i nějaké jeho věci na zkoušku a při jednom měření bylo už jen slyšet, že motor je nějaký divoký. Průběh připomínal graf srdečního tepu neboli ON/OFF. Motor při měření došel i k druhému tepu, kdy se motor opět splašil až do 13500 ot/min. I pro motor s rychlým 3Q by průběh asi moc použitelný nebyl, ale jako zajímavost to stálo zato. I když s lehčím převodem a super rychlým 3Q možná... Petr ví co a jak upravit, aby to udělal použitelnější.
Výsledkem celého měření bylo ověření, že Petr má motor dobře nastavený s tím, že ví jak využít potenciál nastavení, kdy použitelné pásmo otáček je hodně úzké, ale výkon šílený, prakticky nejvyšší, co kdy byl na brzdě naměřen.
Petr Adamec - 30.6. 2011:
Konečně zavítal Peťan na brzdu i s motorkou a ne "jen" jako divák. Jeho profesionální připravenost a vybavení netřeba připomínat, komentář pana Ing. Maška: "No jo, jako doma" vše vystihnul. Stížnost byla na díru mezi 9500 - 10500 ot/min, takže úkol byl jasný. Když jsem se ptal Peťana na rozpětí otáček, ve kterém budeme měřit, tak jsem se musel zeptat znova, protože horní hranice v podobě 12000 ot/min se mi opravdu nezdála. Ale budiž. První měření potvrdilo stížnosti, ale i fakt, že 12000 ot/min motoru nedělá žádný problém. Kompresní poměr byl zvolen dobře, takže jsme se mohli plně věnovat výfukům. Celá plejáda jejich rozměrů a samozřejmě celá plejáda průběhů výkonu a momentu. Měření nám však zkomplikovala doslova zavařená vypínací tyčka spojky. Brzy však ale bylo vše opraveno a to nejlepší na nás teprve čekalo. Všichni jsme totiž zůstali koukat na výsledek měření výfuku č. XX. Jednak největší dosavadní výkonový skok a hlavně účebnicový průběh výkonu a momentu - maxima obou veličin vedle sebe. Posuďte sami.