jawaracing50

Petr Adamec 26.6. 2013:

PowerMOTO, MotoComTest, Jaroš, ...


 

Petr Adamec 24.4. 2013:

Po roční pauze, kdy se Petr tahal po světě s jinýma fichtlama, se konečně zas dostavil tentokrát s jeho Jawou 550 "Pařízkem", kterému nikdo neřekne jinak než kus hnoje, obzvlášť soupeři, které s ním předjede :-) Petr prakticky jezdí od roku 2011 stejný válec, který už jednou na brzdě byl. Malé změny ve válci Petr přiznal, ale pořád to byl z 99% odladěný motor z posledního ladění. Takže otázkou bylo, co půjde ještě zlepšit, protože Petr trochu trpěl na díru v průběhu obzvlášť v kopci. 

To, že motor byl už odladěn znamenalo, že úvodní měření zůstalo dlouho nejlepší než bylo překonáno. Byli jsme hodně zvědavi, jestli to, co fungovalo Frikulínovi, bude fungovat i u Petra. Vůbec... Trošku jsme začínali být skeptičtí, protože jsme vyčerpali téměř všechny možnosti nastavení a stále žádné zlepšení co se týče výkonu a průběhu. Pokud byl průběh ideální, tak zas neměl požadovaný výkon a takhle to bylo pořád dokola. Petr si přivezl i nějaké jeho věci na zkoušku a při jednom měření bylo už jen slyšet, že motor je nějaký divoký. Průběh připomínal graf srdečního tepu neboli ON/OFF. Motor při měření došel i k druhému tepu, kdy se motor opět splašil až do 13500 ot/min. I pro motor s rychlým 3Q by průběh asi moc použitelný nebyl, ale jako zajímavost to stálo zato. I když s lehčím převodem a super rychlým 3Q možná... Petr ví co a jak upravit, aby to udělal použitelnější.

Výsledkem celého měření bylo ověření, že Petr má motor dobře nastavený s tím, že ví jak využít potenciál nastavení, kdy použitelné pásmo otáček je hodně úzké, ale výkon šílený, prakticky nejvyšší, co kdy byl na brzdě naměřen.

     

  

     


 

Petr Adamec - 30.6. 2011:

Konečně zavítal Peťan na brzdu i s motorkou a ne "jen" jako divák. Jeho profesionální připravenost a vybavení netřeba připomínat, komentář pana Ing. Maška: "No jo, jako doma" vše vystihnul. Stížnost byla na díru mezi 9500 - 10500 ot/min, takže úkol byl jasný. Když jsem se ptal Peťana na rozpětí otáček, ve kterém budeme měřit, tak jsem se musel zeptat znova, protože horní hranice v podobě 12000 ot/min se mi opravdu nezdála. Ale budiž. První měření potvrdilo stížnosti, ale i fakt, že 12000 ot/min motoru nedělá žádný problém. Kompresní poměr byl zvolen dobře, takže jsme se mohli plně věnovat výfukům. Celá plejáda jejich rozměrů a samozřejmě celá plejáda průběhů výkonu a momentu. Měření nám však zkomplikovala doslova zavařená vypínací tyčka spojky. Brzy však ale bylo vše opraveno a to nejlepší na nás teprve čekalo. Všichni jsme totiž zůstali koukat na výsledek měření výfuku č. XX. Jednak největší dosavadní výkonový skok a hlavně účebnicový průběh výkonu a momentu - maxima obou veličin vedle sebe. Posuďte sami.

     

     

     

     

 

     

 

Petr Adamec - 27.8. 2010:
 
Další legenda na brzdě...
 
 
Po dlouhé době se opět ozval na UPA nezaměnitelný zvuk Pionýra. A jak už tomu bývá, tak ne jen tak obyčejného. Velmi mě zajímalo (Petra samozřejmě také) s čím vlastně Peťan jezdí - co patří mezi špičku VŠ. Přestože Peťan hýřil výmluvami, že se jedná o slabou verzi motoru, tak motor disponoval velmi solidním výkonem.
 
7,56 HP při 8553 ot/min
6,56 Nm při 7973 ot/min
 
Chvíli jsme rozmýšleli strategii čím začít. Jedna věc byla naprosto jasná a přinesla očekávané ovoce. Následovala diskuze, ale Peťan stejnak nakonec podlehl mému naléhání a pustili jsme se na výfuky. Výfuky byly vzhledově velmi podobné, ale brzda nám ukázala diametrálně odlišné průběhy. Z této zkušenosti je jasné, že podle oka člověk výfuk rozhodně neodhadne!
 
 
 
Otázky výfuků byly zodpovězeny a Peťan si konečně mohl vyzkoušet řádnou kompresi! A výsledek? Původní hlavu montoval zpět... Brzy jsme pokořili hranici 8 HP s maximem v otáčkách dle Peťanova přání. Provedeno bylo 45 měření, ale kvůli poruše spojky jsme nemohli pokračovat dále. Výsledek ladění však stoji zato:
 
8,41 HP při 9980 ot/min
6,83 Nm při 8481 ot/min
 
Jaké je skutečné maximum? Výkon stále stoupá! Pro zmíněnou poruchu však muselo být ukončeno měření, takže graf s rozsahem do 12000 ot/min zůstane záhadou.
 
Pokračování snad již brzy...